Zatemněná procházka

23. března 2015 v 22:24 | Agrenej |  Galerie
Uběhlo jen pár dní od 20. března, kdy jsme mohli pozorovat zatmění slunce, a já Vám konečně přináším fotografie z onoho slavného dne.

(větší rozlišení ZDE)

To dopoledne jsem se vydal na malou procházku kolem Kopřivnice. Nešel jsem nějak extra dlouhou trasu, spíše jsem si jen vyrazil na Bílou horu z trochu jiného úhlu, než obvykle. Vlastně hned ze začátku jsem zvolil poněkud jiné působiště a vydal se na druhou stranu známé louky. V tu chvíli mě napadlo, že se vlastně pohybuji na "neznámém" území, neboť onu část jsem nenavštěvoval ani jako dítě. Nebyl pro to důvod.

Malá změna trasy nakonec nesla ovoce, nejenže jsem si "aktualizoval" turistické stezky v okolí, ale narazil jsem i na pár průvodců.

Sotva jsem je spatřil, začal jsem si uvědomovat několik věcí, které jsem předtím naprosto ignoroval. Náhle jsem věděl, ze kterého směru vane lehký větřík, při pokusu o co nejtišší pohyb jsem náhle slyšel všechno to cinkání a šustění, které mě doprovázelo celou dobu. Přesto se mi podařilo chvíli být po jejich boku. Celá skupinka o mně jistě věděla. Ale neutekli rovnou pryč, po kouskách odbíhali a já je chvíli sledoval.

Nakonec mě dovedli až ke známému Váňovému kameni, kde jsem se odpojil, zlákán vzpomínkami na dětství.

Matně jsem si vzpomínal, že jsem jako dítě vylezl až na vrchol tohoto skalního útvaru. Paměť mi předhodila můj tehdejší pocit překvapení při pohledu na téměř rovnou ušlapanou stezku vinoucí se po povrchu. Vzpomínka ale zapomněla zmínit, že jsem se nejprve vyšplhal na vrch, než jsem narazil na onu "cestu". Při vidině mých hladkých podrážek a mechu porostlého kamene jsem nakonec ustoupil od nápadu zopakovat si onu cestu. "Možná příště..." Nastal čas pokračovat v kochání se jarní přírodou.

Nechal jsem se zvědavostí a lehkou toulavou náladou vytáhnout až na vrchol Bílé hory. Když občas chodívám až nahoru, obvykle to beru spíše po Štramberské straně, proto jsem se rozhodl jít po širší přístupové cestě z Kopřivnické strany. Vůbec jsem nelitoval, neboť mou odměnou byl krásný výhled na město.

(Větší rozlišení ZDE)

Docela pozdě jsem si uvědomil, že nemám při sobě žádné prostředky pro vyfocení hlavního chodu dne, částečného zatmění slunce. Nezbylo mi nic lepšího, než zamířit domů a přidat do kroku. Tam již čekaly staré svářecké brýle. Chvíli jsem s jejich pomocí sledoval to malé nebeské divadlo, než jsem jejich zabarvená skla přiložil k objektivu a pořídil si památku.

Takže to nakonec nebyl temný den.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Limeo Limeo | E-mail | Web | 24. března 2015 v 7:30 | Reagovat

I já jsem zatmění slunce pozorovala, vlastně poprvé v životě :-). Líbilo se mi to, dokonce nám kvůli tomu dali ve škole speciální přestávku :D.
Já bydlím doslova "Na samotě u lesa" a v létě, kdy nám za zahradou raší dýně, tam prostě ty srnky přijdou, přímo ke hradbě, no problém :D :D.
Líbí se mi fotografie kočiček a pampelišky, ty jsou úžasné :-D.

2 Elenya Elenya | Web | 24. března 2015 v 7:52 | Reagovat

Připadám si, jako kdybych tam byla s tebou, šla tou samou cestou, jelikož tvůj článek dokázal tak neuvěřitelně vtáhnout do svých řádků. :-)
Jsem ráda, že sis procházku tak moc užil a nakonec pořídil i něco z hlavního chodu toho dne. :-)

3 agrenej agrenej | E-mail | Web | 24. března 2015 v 11:30 | Reagovat

[1]: Pro mě to sice premiéra nebyla, ale nesledoval jsem to ve škole. Přesto podobný zážitek mám. :-D Na základce nás jednou "vyhnali" ven, rozdali nám sklíčka a povinně jsme sledovali (jestli si správně pamatuji) přechod Venuše přes slunce. :-) Oproti zatmění to byla jen malá černá tečka, ale i tak zajímavý zážitek. :-)

[2]: Ale jak krásná by teprve byla, kdybychom si ji podnikli společně. :-*

4 Amia Amia | Web | 24. března 2015 v 11:34 | Reagovat

Už jsem si myslela, žes nás nalákal a nakonec nedáš ani jednu fotku zatmění

5 agrenej agrenej | E-mail | Web | 24. března 2015 v 13:50 | Reagovat

[4]: To by byl dobrý výdrb, to je fakt. :-D

6 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 24. března 2015 v 19:59 | Reagovat

Nádherné fotky :) Asi bych si taky měla zajít do přírody a objevovat první jarní květiny... A vyfotit je :D Už dlouho jsem se nevydala jenom tak do přírody za cílem pořídit pár fotek :)

7 Keyance Keyance | 27. března 2015 v 16:02 | Reagovat

Úplná pravda :-) Fotíš nádherně

8 Anie Anie | Web | 18. července 2015 v 21:42 | Reagovat

Já jsem tehdy bohužel neměla možnost zatmění sledovat, takže díky za fotky :) Ty srnky jsou moc hezké, myslím, že bych měla zase vyrazit s foťákem do lesa. Už jsem tam dlouho nebyla

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.